spravy.sk spravy.sk

Nové pravidlá pre fanúšika ťažko pochopiteľné?

"V USA má takmer každá kosačka na trávu väčší objem," zasmial sa Glock pri pomyslení na 1,6-litrové motory.

V roku 2011 vstúpia do platnosti opäť viaceré nové pravidlá. Ako sme vás už informovali, čaká nás nastaviteľné zadné krídlo, ale napríklad aj návrat zariadenia KERS. Tieto dve veci by mali pomôcť zvýšiť rýchlosť na rovinke a uľahčiť predbiehanie.

"Formula 1 každoročne prináša niekoľko zmien," skonštatoval Timo Glock pre Motorsport-Total.com. "Neprichádzajú len nové tváre, ale aj nové pravidlá, ktoré môžu mať enormný vplyv. Napríklad také nastaviteľné zadné krídlo bude motivovať k predbiehaniu nezávisle od toho, či na to pilot za normálnych okolností vôbec má, alebo nie. Myslím si, že pre fanúšikov to bude ťažko pochopiteľné. V tréningu budeme môcť systém nasadzovať hocikedy, ale v pretekoch len vtedy, ak sme o menej ako sekundu za pilotom pred nami"

{+r31776}"Mne by sa azda najviac páčilo riešenie, aké majú v USA. Systém ako ´push to pass´, ktorý vieme nasadiť desať alebo pätnásťkrát v priebehu pretekov. Ak ste už svoje pokusy minuli, tak už nemáte v talóne nič - celkom jednoduché. Otázne je aj to, či budeme môcť upravovať zadné krídlo a využívať KERS súčasne. Tu možno prídu obmedzenia a v tom prípade to už komplikovanejšie ani nemôže byť. Podľa mňa musíme udržať hru s tlačidlami na volante v norme. My vo Virgine budeme pretekať bez KERSu a chceme sa koncentrovať skôr na iné dôležité veci," prezradil 28-ročný pilot, ktorého novým kolegom sa stal Jérôme D´Ambrosio.

Glock dúfa, že táto taktika sa jeho tímu vyplatí. Predsa len Virgin stráca na ostatných dosť veľa a vďaka zlepšeniu aerodynamiky môže získať aj sekundu alebo dve k dobru. Vďaka KERSu by to boli len drobné desatinky, ktoré najslabším stajniam aj tak nepomôžu. "A navyše sa môže stať, že v úvode ročníka budú mať tímy s KERSom spoľahlivostné problémy. V tom prípade to musíme s našim konvenčným autom využiť a snáď aj dosiahnuť dobrý výsledok - to by bolo príjemné. Z dlhodobého hľadiska však musíme pochopiteľne aj my myslieť na vývoj takéhoto systému."

Od roku 2013 prídu ďalšie novinky. Zatiaľ je isté to, že budeme mať nový tzv. svetový motor s objemom 1,6 litra a turbom. Otáčky budú obmedzené na 12 000 za minútu. "V USA má takmer každá kosačka na trávu väčší objem," zasmial sa Glock. "Ale napriek tomu je tento vývoj správny. Kým dokáže motor vyvinúť poriadne konské sily, tak mi je kompletne jedno, aký objem na to potrebuje. Výrobcovia sa chcú uberať touto cestou a formula 1 sa tomu musí prispôsobiť. Američania sa možno budú z 1,6-litrových motorov smiať a nebudú to považovať za dôstojné, ale to je pre nás druhoradé. V USA sa konajú len jediné preteky z dvadsaťčlenného kalendára."

"Ostatné trhy sú z môjho pohľadu minimálne rovnako dôležité: India, Čína a hlavne Rusko. Vďaka našej novej intenzívnej spolupráci s Marussiou sme spravili dôležitý krok. Máme silného partnera, ktorý nám vie poskytnúť finančný základ a otvoriť nové možnosti. V roku 2014 budú v Soči aj formulové preteky, F1 sa uberá aj smerom do Ruska. Vidíme tam veľký potenciál, presnejšie to budeme vedieť odhadnúť až v najbližších mesiacoch," dodal Timo Glock.

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: Timo Glock

Pozri viac

Vyberáme zo športu

Zábava z Fun rádia

Magazín

Pozri viac