spravy.sk spravy.sk

Honde s vyriešením problémov pomohla divízia HondaJet
zdroj: Toro Rosso Content Pool

Honde s vyriešením problémov pomohla divízia HondaJet

Honda sa do Formuly 1 vrátila v roku 2015 a mala značné problémy. Ročná strata na konkurenciu, ktorá s hybridmi súťažila už od roku 2014, sa ukázala ako veľmi veľká a Japonci zaostávali tak po stránke výkonu, ako aj po stránke spoľahlivosti.

Situáciu nevedeli napraviť niekoľko rokov a napokon požiadali o pomoc divíziu HondaJet zaoberajúcu sa prúdovými motormi. Stalo sa tak niekedy na rozhraní spolupráce s McLarenom a Toro Rosso (2017/2018), pričom v rámci týchto krokov prišlo k z mene architektúry motorov.

Honda mala problém s vibráciami, ktoré spôsoboval hriadeľ napojený na jednotku MGU-H. Ten sa môže točiť mimoriadne rýchlo, pravidlá povoľujú až 125 000 otáčok za minútu. Vibrácie boli natoľko silné, že spôsobovali jeden problém za druhým a motor následne nemohol ísť celkom naplno.

Práve tu zabrali skúsenosti spoločnosti HondaJet, ktorá sa predtým borila s podobnými výzvami. Stránka RaceFans sa ohľadom tejto informácie odvoláva na japonskú štátnu televíziu NHK.

Zmeny sa týkali úpravy veľkosti i tvaru hriadeľa a celého jeho "pracovného prostredia", vďaka čomu sa pri vyššej rotácii zlepšila celková stabilita. Nový motor postavený pre rok 2018 sa osvedčil veľmi rýchlo, pretože už v druhých pretekoch v Bahrajne s ním Pierre Gasly vybojoval štvrté miesto.

Následne začal motory Honda odoberať už aj Red Bull Racing, ktorý s nimi doposiaľ vybojoval tri víťazstvá.

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: Honda

Pozri viac

Vyberáme zo športu

Zábava z Fun rádia

Magazín

Pozri viac