spravy.sk spravy.sk

Sledovanosť F1 stúpla o 9 percent, dostala sa na najvyššiu úroveň od roku 2012
zdroj: Aston Martin Red Bull Racing

Sledovanosť F1 stúpla o 9 percent, dostala sa na najvyššiu úroveň od roku 2012

Formula 1 v utorok potvrdila, že sledovanosť pretekov rástla tretí rok po sebe. Prezrádzajú to finálne čísla, ktoré boli nazbierané vďaka televíznym a digitálnym dátam.

Kumulatívna sledovanosť dosiahla 1,922 miliardy divákov, čo je najvyššie číslo od roku 2012. Ide tu o 9-percentný medziročný nárast. Dvadsať najsilnejších trhov sa tu postaralo celkovo o 1,781 miliardy divákov.

Najväčší rast zaznamenalo Poľsko (+256%), ktoré za toto číslo môže vďačiť návratu Roberta Kubicu. Silná bola aj oblasť Stredného Východu a Severnej Afriky (MENA), kde bol zaznamenaný nárast o 228 percent. Za týmito zónami nasledujú Grécko (+75%), Holandsko (+56%) a Taliansko (+29%).

Doposiaľ sme sa bavili o "kumulatívnej sledovanosti", takže ak jeden človek sledoval desať veľkých cien, bol zarátaný desaťkrát. Ak sa pozrieme na to, koľko rôznych ľudí (unikátnych divákov) sledovalo aspoň jednu veľkú cenu, dostaneme sa na číslo 471 miliónov (-3,9%), pričom na prvých miestach sú krajiny ako Brazília, Čína, Nemecko, USA a Taliansko.

Najväčší nárast unikátnych sledovateľov zaznamenalo Poľsko (+569,7%), ktoré sa tak dostalo na počet 8,4 milióna divákov. Nasledovala oblasť MENA (+239,6%), ale silné nárasty boli zaznamenané aj v Nemecku (+45,6%), Holandsku (+31,1%) a v Grécku (+18%).

Ak sa na situáciu pozrieme z pohľadu jednotlivých veľkých cien, tak až v 19 z 21 prípadov sme zaznamenali vyšší počet divákov, ako pred rokom. Najviac ich sledovalo Veľkú cenu Talianska (112 miliónov), čo je 20-percentný medziročný nárast a súčasne najvyššie číslo od VC Mexika 2016.

Cez 100 miliónov sa dostali aj Monako, Brazília a Nemecko, pričom štrnásť ďalších podujatí vykázalo viac ako 90 miliónov divákov. Priemer dosiahol 91,5 milióna.

Formula 1 bola silná aj na sociálnych sieťach, kde medziročne rástla o 32,9 percent a na Facebooku, Twittri, Instagrame a YouTube sa dostala na 24,9 milióna fanúšikov. Najsilnejší nárast vykázal Instagram, kde išlo o 69,3 percenta.

Oficiálna stránka F1.com vykázala 409,8 milióna zobrazených stránok (+22,9%) a oficiálna aplikácia F1 App 714,2 miliónov pozretí. Veľmi pozitívne boli aj mnohé ďalšie čísla, ktoré nájdete v tomto prehľade.

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: Liberty Media

Pozri viac

Vyberáme zo športu

Zábava z Fun rádia

Magazín

Pozri viac