spravy.sk spravy.sk

FIA uzavrela vyšetrovanie tragickej nehody Formuly 2 v Belgicku
zdroj: GEPA

FIA uzavrela vyšetrovanie tragickej nehody Formuly 2 v Belgicku

Svetová automobilová federácia (FIA) uzavrela vyšetrovanie tragickej havárie Formuly 2 z druhého kola sobotných pretekov Veľkej ceny Belgicka a počas ktorej prišiel o život Anthoine Hubert.

Vyšetrovanie sa skladalo z rozhovorov zúčastnených, inšpekciou fyzických dôkazov, analýzu dostupného videomateriálu, ako aj vyšetrenie dát z dátového záznamníku a záznamníku dát z nehôd.

Vyšetrovanie sa zameralo na štyri autá, ktoré boli priamo zúčastnené v nehode: Anthoine Hubert (#19), Juan Manuel Correa (#12), Giuliano Alesi (#20) a Ralph Boschung (#21).

Celý priebeh nehody trval 14,6 sekundy. V úvode druhého kola stratil Giuliano Alesi kontrolu nad svojim autom pri výjazde z Eau Rouge a trafil bariéru vo výjazde zo zákruty Raidillon. Za ním idúca dvojica Boschung a Hubert sa vyhýbala Alesimu a úlomkom z jeho auta.

Boschung spomalil viac ako Hubert, ktorý sa mu snažil vyhnúť, no dostal sa s ním do kontaktu, stratil predné krídlo a kontrolu nad monopostom. Hubert následne trafil bariéru v rýchlosti 216 kilometrov za hodinu s preťažením 33,6G, ktorá ho odrazila a zastavila vo výjazdovej zóne.

Za nimi idúci Correa trafil úlomky z auta Alesiho, čím si zlomil predný záves a predné krídlo a tiež stratil kontrolu nad autom. Po strate kontroly vyšiel do výjazdovej zóny, kde trafil kolmo stojaceho Huberta do ľavej strany jeho šasi.

K nárazu prišlo v rýchlosti 218 kilometrov za hodinu v uhle približne 86 stupňov. V najvyššom bode dosiahlo preťaženie 65,1G v aute Correu a 81,8G v aute Huberta, pričom monopost Huberta sa odrazil rýchlosťou 105,4 kilometrov za hodinu a trafil druhýkrát bariéru.

FIA zhrnula vyšetrovanie do niekoľkých bodov:

  • Séria udalostí vyústila v komplexnú nehodu štyroch jazdcov, ktorá viedla k „T-bone“ kolízii (kolmý náraz jedného auta do druhého) vo vysokej rýchlosti medzi Juanom Manuelom Correoma Anthoinom Hubertom.
  • Dynamika kolízie v takejto rýchlosti a trajektórii zapríčinila zranenia nezlúčiteľné so životom pre Anthoina Huberta a veľmi vážne zranenia Juana Manuela Correu.
  • Po detailnej analýze prišlo vyšetrovanie k záveru, že nehoda nebola spôsobená jedinou príčinou, ale kombináciou niekoľkých faktorov, ktoré vyústili v závažnosť nehody.
  • Vyšetrovanie nenašlo dôkaz, že by niektorý z jazdcov reagoval neadekvátne na žlté vlajky či iné okolnosti.
  • Reakcia maršálov a vedenia pretekov pri nasadení záchranných jednotiek sa považuje za dobrú a rýchlu.

Na záver FIA dodáva, že zvyšovanie bezpečnosti je nepretržitý proces a závery z tejto nehody a nehôd jej podobným budú súčasťou zlepšovania bezpečnosti motoršportu v budúcnosti. Celú správu o vyšetrovaní nájdete v angličtine tu.

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: F2

Pozri viac

Vyberáme zo športu

Zábava z Fun rádia

Magazín

Pozri viac