spravy.sk spravy.sk

Zaujímavé novinky pre Spielberg a Silverstone. Kvalifikačné šprint preteky, či jazda v protismere?
zdroj: GEPA

Zaujímavé novinky pre Spielberg a Silverstone. Kvalifikačné šprint preteky, či jazda v protismere?

Z kalendára sezóny 2020 vypadlo viacero pretekov a všetko nasvedčuje tomu, že okruhy v rakúskom Spielbergu a britskom Silverstone vďaka tomu privítajú až dve Veľké ceny.

Aby to však nebola nuda, začalo sa špekulovať o možnostiach zmeny. Tá by priniesla jedinečnú kvalifikáciu, ktorú by predstavovali skrátené šprint preteky. Postavenie na ich štarte by bolo pritom presne opačné, než výsledky prvých pretekov. Piloti by sa potom pred druhými pretekmi zoradili na štarte na základe výsledkov tohto šprintu. Takáto "kvalifikácia" by sa však týkala iba pretekov v Rakúsku a Veľkej Británii.

O takejto možnosti už diskutovali predstavitelia Liberty Media, FIA a tímov. Samotné kvalifikácie pre ďalšie preteky kalendára by prebiehali podľa tradičných zvyklostí. 

Takýto formát by samozrejme skomplikoval situáciu najlepším. Piloti v najrýchlejších autách by sa totiž museli v šprinte uchádzať o čo možno najlepšiu pozíciu na štarte hlavných pretekov. Za takýto šprint by sa však neudeľovali žiadne body, išlo by len o pozíciu na štarte počas nasledujúceho dňa.

Podľa "The Race" sa predstaviteľom FIA takýto nápad páči. Takáto zmena však potrebuje súhlas všetkých desiatich tímov. O tomto návrhu ešte stajne oficiálne nehlasovali, no už teraz je isté, komu by sa takýto formát páčil a komu nie. Oficiálne hlasovanie by malo prebehnúť už budúci týždeň.

Jazda v protismere nehrozí

V súvislosti s okruhmi, na ktorých sa budú konať až dve Veľké ceny, sa už dlhší čas hovorilo aj o možnosti jazdy v protismere. To by umožnilo divákom sledovať dve úplne odlišné preteky. Podľa riaditeľa pretekov F1 Michaela Masiho však niečo také neprichádza do úvahy.

"Keď som počul, že by sme mali odjazdiť preteky v protismere, tak som sa iba zasmial. Niečo také je jednoducho nemožné. Všetky okruhy majú navrhnutú bezpečnostnú infraštruktúru, ktorá je ušitá pre jeden smer. Hovoríme o múroch, bariérach, pozíciách pre vlajky a aj iných veciach. Len jazda v správnom smere garantuje maximálnu bezpečnosť v prípade nehody," upozornil Masi.

"Iste, prejsť autom niektoré pasáže okruhu v protismere by bolo zábavné. Potrebovali by sme však zmeniť množstvo vecí. Tá práca by bola taká náročná, že na to môžeme rovno zabudnúť."

Ako príklad slúži okruh v talianskom Misane. Pred návratom série MotoGP na tento okruh tam pred desiatimi rokmi zmenili smer. Výzor okruhu ostal takmer rovnaký, no prebudovaný musel byť v podstate celý komplex.



Odporúčame

Najnovšie z kategórie: Rakúsko

Pozri viac

Vyberáme zo športu

Zábava z Fun rádia

Magazín

Pozri viac