spravy.sk spravy.sk

Albon cíti návrat vzrušenia: Bude to šialené!
zdroj:

Albon cíti návrat vzrušenia: Bude to šialené!

Po vlaňajšej nováčikovskej sezóny je Alex Albon pripravený na svoju prvú kompletnú sezónu za volantom tímu Red Bull Racing. Dvadsaťtriročný pilot britsko-thajského pôvodu nahradil počas minulého ročníka Pierra Gaslyho a teraz chce ukázať oprávnenosť dôvery, ktorú do neho hlavný tím Red Bullu vložil.

Ako ste reagovali na náhle zrušenie VC Austrálie?

Situácia v Austrálii bola pre mňa veľmi unikátna. Adrenalín rástol a po zimných testoch sme boli všetci pripravení pretekať. Atmosféra v tíme bola nasmerovaná k štartu sezóny. Všetky vyzeralo dobre a pamätám si na ten piatok. Od vzrušenia som nevedel ani zaspať a tešil som sa na voľný tréning na mestskej trati v Melbourne. Ráno som vstal, išiel som na raňajky a tam mi povedali - tu máš zabookovanú letenku a ide sa domov. Pocítil som tvrdý reset. Človek to sprvoti nechápe, ale potom sme sa s tým zmierili a bolo to už len o čakaní na dátum nového štartu sezóny. Teraz, keď nám potvrdili reštart v Rakúsku, cítim vzrušenie opäť. Keď som sa po otvorení základne vrátil medzi ľudí z tímu, tak som sa cítil ako počas prvého dňa v škole. Je naozaj krásne, že sa po takej dlhej prestávke konečne pustíme do práce.

Ako ste využili dlhú prestávku?

Z Austrálie som sa vrátil do Veľkej Británie a potom nasledovala izolácia. Prvá vec, na ktorú sme všetci mysleli, bola bezpečnosť. V tom čase sa toho veľa robiť nedalo. Ostal som doma a oslovil som ľudí z továrne, či by mi nemohli pomôcť s nejakými fitness pomôckami. Doma som totiž nemal prakticky nič. Potom som sa pustil do tréningu, ale priznávam, že s motiváciou to nebolo ľahké. Sme však športovci a našou úlohou je byť vo forme. Bola to zvláštna situácia, obzvlášť, keď nikto z nás ešte nezažil také dlhé odlúčenie od súťaženia. S pretekaním som začal ako sedemročný a odvtedy som takú dlhú pauzu nemal. 

Čo z pretekania vám chýbalo najviac?

Chýbal mi ten pocit rýchlosti. Byť v aute, vychádzať na trať a snažiť sa o perfektné kolo. Tlačiť na limit. Bolo divné sedieť doma a necítiť rýchlosť. Keď sme teraz jazdili v rámci filmovacieho dňa, tak som si vravel - bože, tento stroj je taký rýchly! Vtedy som si uvedomil, aké dobré je byť späť.

Max Verstappen a Alex Albon
Red Bull Racing twitter

Nakoľko dôležité je teraz byť pripravený na sto percent od úvodných pretekov?

Z najtichšej a najpokojnejšej fázy teraz naskočíme do tej najrušnejšej. Bude to pre nás všetkých šialené. Celá atmosféra bude úplne iná. Nebudeme mať fanúšikov, pričom práve oni robia tento šport takým skvelým. Súťažiť budeme každý týždeň a aj to bude ťažká previerka pre celý tím. Silný štart bude určite dôležitý. Od Austrálie sme nejazdili a potrebujeme teda chytiť súťažný rytmus. Dôležité bude vložiť do toho od úvodu celú energiu. Zároveň si ju však potom musíme držať tak dlho, ako to len bude možné. 

Ako sa cítite pred štartom v Rakúsku?

Cítim sa dobre. Iste, cítim aj veľkú neistotu, pretože tá pauza bola dlhá a chýbali aj kontakty s inými pilotmi. Som rád, že sme mali aspoň ten filmovací deň, pretože nám to pomohlo oživiť si prácu v tíme. Čakanie bolo dlhé a už sa neviem dočkať ostrého štartu.

Čo hovoríte na organizáciu dvoch pretekov na jednom okruhu?

Počas prvého víkendu bude dynamika v podstate rovnaká ako inokedy. Prvý víkend bude takou klasikou. Prvý tréning, potom druhý, tretí, kvalifikácia a preteky. Počas druhého víkendu sa to však možno zmení, pretože sa bude všetko porovnávať s prvým. Inokedy prichádzate na iný okruh a skúšate teda úplne iné veci. Teraz to bude všetko podobné a vyzerá to tak, že podobné môže byť aj počasie. Počas druhého víkendu však možno zariskujete viac a skúsite zmeniť veci, ktoré počas toho prvého nefungovali. 

Myslíte si, že tí najrýchlejší z prvého víkendu budú najrýchlejšími aj o týždeň neskôr?

Šanca na to určite existuje. Nejaké rozdiely sa však prejaviť môžu. Bude tam aj o tom, ako dokážu tímy analyzovať získané dáta, akú spätnú odozvu poskytnú piloti. Na základe toho všetkého sa pokúsia tímy o zlepšenie.

Kalendár sezóny 2020 je stále nekompletný a nikto nevie, koľko pretekov sa napokon odjazdí. Stúpa tlak na využitie každých pretekov?

Určite. Tá neistota tu je a z každého víkendu potrebujeme vyťažiť maximum. Času na prípravu bude pomenej. Myslím si však, že kvalitné tímy budú veľmi flexibilné a dokážu rýchlo pochopiť potreby auta a pilota. V tomto smere svojmu tímu verím, pretože Red Bull je historicky úspešný v rýchlej interpretácii diania na trati. Malo by to byť dobré.

Akú rolu bude hrať fyzická kondícia pilota?

Určite to bude dôležitý element. Počas prvých dvoch pretekoch ešte nie, pretože Rakúsko je z pohľadu nižšieho počtu zákrut relatívne nenáročným okruhom. Dlhé rovinky umožňujú výdych. V Maďarsku sa to však dramaticky zmení. Za normálnych okolností tam cestujeme s istým počtom pretekov na konte. Teraz tam však prídeme na tretie preteky v priebehu troch týždňov. Bude to teda aj fyzická výzva.

Nakoľko dôležitá bude v Rakúsku kvalifikácia?

Keďže sa tu nachádza málo zákrut, kvalifikácia bude veľmi vyrovnaná. Ako však ukázali posledné dva roky v prípade Maxa, kvalifikácia ešte nemusí definovať preteky. Dobré auto dokáže šetriť pneumatiky, horúčava je tu spravidla vysoká. Uvidíme teda. Po zimných testoch som presvedčený o tom, že máme dobré auto. Cítim sa teda celkom dobre.

Čo hovoríte na opatrenia spojené s protokolom COVID 19 v Rakúsku?

Zatiaľ vyzerá byť všetko extrémne dobre organizované. Samozrejme, že to bude trochu komplikované, ale viem, že naši ľudia to zvládnu ako profesionáli. Všetko je to o bezpečnosti. Čakajú nás spoločné cesty a budeme žiť vo vlastnej bubline. Všetci to však chápeme, pretože v tejto situácii musíme konať zodpovedne.

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: Red Bull

Pozri viac

Vyberáme zo športu

Zábava z Fun rádia

Magazín

Pozri viac