spravy.sk spravy.sk

Ferrari prichádza do Spielbergu bez veľkých očí, ale s obrovskou chuťou
zdroj: twitter.com

Ferrari prichádza do Spielbergu bez veľkých očí, ale s obrovskou chuťou

Dlhé čakanie je minulosťou. Od náhleho zrušenia VC Austrálie uplynulo 109 dní a tímy sa v Rakúsku pomaličky vracajú do súťažného diania. Fungovať budú za prísnych bezpečnostných opatrení a v akýchsi bublinách, no prevažuje radosť z možnosti návratu do práce.

Tím Scuderia Ferrari sa na okruhu v Spielbergu predstaví so špeciálnym hashtagom #ForzaAlex, ktorým deklaruje podporu bývalému pretekárovi F1 Alessandrovi Zanardimu, ktorý bojuje v talianskej Siene o život po kolízii jeho handbiku s kamiónom. Tento hashtag sa objaví aj na červených autách tímu z Maranella.

Piloti Sebastian Vettel a Charles Leclerc absolvujú 33. preteky Ferrari na okruhu v štajerských horách. Prvá VC Rakúska sa uskutočnila ešte v roku 1964 a konala sa na letisku v Zeltwegu. Jej víťazom sa stal Lorenzo Bandini s Ferrari 156 F1-63.

Neskôr sa preteky v Rakúsku nekonali a vrátili sa tam až v roku 1970. To sa už však pretekalo na novom Osterreichringu, ktorý meral šesť kilometrov a viedol pomedzi kopce medzi mestami Zeltweg a Spielberg. Využitý bol naposledy v roku 1987.

O desať rokov neskôr bol remodelovaný a skrátený na 4,3 kilometra. Nový okruh v Spielbergu hostil preteky F1 v rokoch 1997 až 2003 a neskôr sa VC Rakúska vrátila do kalendára po zmene majiteľa trate v roku 2014. Vlani tu skončila Scuderia zásluhou Charlesa a Sebastiana na druhom a štvrtom mieste.

Red Bull Ring predstavuje veľmi rýchlu trať, pričom prejazd jedným kolom trvá iba 60 sekúnd. Nachádzajú sa tu tri DRS zóny na hlavnej rovinke, medzi zákrutami 1 a 2, ako aj na rovinke medzi zákrutami 2 a 3.

Tím Scuderia Ferrari vyhral v Rakúsku celkovo päťkrát. K Bandinimu z roku 1964 sa pridali Jacky Ickx v roku 1970, Eddie Irvine v roku 1999 a legendárny Michael Schumacher tu triumfoval v rokoch 2002 a 2003. Ferrari tu získalo aj osem pole positions a 25 pódií.


Mattia Binotto, šéf tímu

„Počas tohto víkendu sa predstavíme s rovnakou konfiguráciou auta, ako tomu bolo počas testov v Barcelone. Neznamená to, že by sme sedeli so založenými rukami, ale ide o výsledok veľmi limitovaného času, ktorý sme mali od otvorenia továrne. Tá bola v súlade s nariadeniami počas pandémie povinne zatvorená. S autami sme tak mohli pracovať iba päť a pol týždňa.

Pravdou je, že výsledky testov naznačovali potrebu výraznej zmeny. Týka sa to hlavne aerodynamického vývoja prednej časti auta. V prvom rade sa snažíme pochopiť, prečo sme na trati nemali výsledky, ktoré sme čakali. Výsledkom je rekalibrácia celého programu. Bolo by totiž kontraproduktívne pokračovať v nesprávnom smerovaní. Takto by sme svoje ciele nedosiahli. Preto sme sa rozhodli prijať úplne nový program pre celé auto. V tej chvíli nám samozrejme bolo jasné, že to do prvých pretekov nestihneme.

Našim cieľom je pripraviť update pre tretie preteky, ktoré sa uskutočnia 19. júla na Hungaroringu. Okrem toho pracujeme aj na aktuálnom vývoji auta a analyzujeme jeho správanie. Realizovali sme viaceré simulácie a s pomocou našich pilotov očakávame užitočnosť vykonaných krokov.

Vieme, že v tejto chvíli nemáme najrýchlejší balík. Vedeli sme to už pred Melbourne a na tom sa nič nezmenilo. Spielberg má inú charakteristiku ako Montmelo a aj teploty budú iné, ako panovali v Barcelone vo februári. V Rakúsku musíme využiť každú príležitosť a od Maďarska by sme sa už potom chceli porovnávať s konkurenciou oveľa vážnejšie.

Pravdou je, že na štarte takejto sezóny sa robia predpovede veľmi ťažko. Múdrejší budeme po troch hodinách piatkových tréningov, ale presnejší obraz nám dá až sobotňajšia kvalifikácia. Až potom budeme mať reálnejší obraz o aktuálnej hierarchii tímov. Faktom je, že prvé preteky sú vždy spojené aj s neistotou, ktorá je spojená napríklad s výkonom pneumatík na dlhú trať, či so spoľahlivosťou. Musíme sa snažiť o poctivú prípravu na každú pasáž víkendu a snažiť sa o perfektné výkony. Cieľom bude – ako vždy – priniesť domov čo možno najviac bodov. 

Vettel a Leclerc
foto fb Ferrari


Sebastian Vettel #5

„Nie je tajomstvom, že sme neboli na súťažnej trati už poriadne dlhý čas. Na začiatku bola pauza celkom fajn, pretože nás zrazu odbremenila od ciest po celom svete. Mohli sme sa venovať rodinám, priateľom a užiť si voľný čas. S postupom času však stúpala chuť návratu na trať.

Osobne som pripravený odovzdať zo seba to najlepšie, aj keď bez podpory fanúšikov to bude iné, ako zvyčajne. Rakúska trať je ako kolotoč, na ktorom ide všetko veľmi rýchlo. Nachádza sa však v krásnych horách, ktoré milujem.

Na základe testov musíme byť realistami, ale neklesám na duchu. Toto budú výnimočné dvojité preteky a po tých prvých už budeme mať k dispozícii množstvo cenných dát. Práca z prvého víkendu bude mať teda veľmi dôležitý efekt aj pre ten druhý.

Charles Leclerc #16


“Ja mám okruh Spielberg veľmi rád, pretože sa tam mení stúpanie a ponúka vysokú rýchlosť. Je pekné, že odštartujeme práve tu, ale určite nám budú chýbať diváci na tribúnach.

Počas lockdownu som sa venoval fyzickému tréningu a aktívny som bol aj vo virtálnom svete prostredníctvom simulátora. Užil som si zábavu s inými pilotmi a verím, že to bavilo aj tých, ktorí nás sledovali zo svojich domovov. Teraz je však čas vrátiť sa do kokpitu reálneho auta.

Minulý týždeň som si auto F1 konečne užil na trati v Mugelle a musím povedať, že som si to naozaj užil.

Zaujímavé čísla:

0 – počet otváracích pretekov sezóny v Rakúsku. Krajina našich susedov hostila preteky F1 najskôr ako šieste v poradí, pričom sa tak stalo v rokoch 2001, 2002 a 2003. 

2 - Počet Rakúšanov, ktorí jazdili za Ferrari. Niki Lauda získal pre Scuderiu dva majstrovské tituly a pätnásť víťazstiev v 57 pretekoch (v rokoch 1974 až 1977). Gerhard Berger pôsobil vo Ferrari v rokoch 1987 až 1989  potom aj v rokoch 1993 až 1995. Z 96 štartov vyťažil 5 víťazstiev. 

2x2 - počet double triumfov v Rakúsku. Prvýkrát to dokázali v roku 1970 Jacky Ickx s Clayom Regazzonim, v roku 2002 to zopakovali Michael Schumacher s Rubensom Barrichellom.

24 – počet pilotov Ferrari, ktorý štartovali v Rakúsku. 

452 – počet kôl, na ktorých čele boli piloti Ferrari v Rakúsku. Zástupcovia Scudérie viedli až v sedemnástich z 31 pretekov v tejto krajine. V rokoch 1970 a 2002 viedli od štartu až do cieľa.

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: Ferrari

Pozri viac

Vyberáme zo športu

Zábava z Fun rádia

Magazín

Pozri viac