spravy.sk spravy.sk

Tím Ferrari sa teší na nový zážitok, cieľom bude opäť maximalizácia bodového zisku
zdroj: TASR-AP

Tím Ferrari sa teší na nový zážitok, cieľom bude opäť maximalizácia bodového zisku

Po prvý raz v histórii Formuly 1 sa už tento víkend uskutočnia druhé preteky po sebe na rovnakej trati. Po Veľkej cene Rakúska však prichádza Veľká cena Štajerska.

Pretekárov čaká opäť okruh s desiatimi zákrutami a dĺžkou 4318 metrov. Pre inžinierov tímov sa ponúka jedinečná možnosť pracovať s čerstvými dátami z predošlého víkendu.

Preteky pomenované po regióne sme tu už v histórii mali. Pravda, nešlo o podujatie zaradené do šampionátu F1. Už v roku 1946 sa však uskutočnila Grand Prix Burgundska a v šesťdesiatych rokoch sa konala viackrát aj Grand Prix Natal, pomenovaná podľa regiónu v Južnej Afrike.

Štajersko sa rozlieha na 16 400 štvorcových kilometroch a jeho hlavným mestom je Graz.

Tak ako sme písali už pre týždňom, tím Ferrari triumfoval v Rakúsku trikrát. V tom čase však ešte išlo o okruh s názvom Ӧsterreichring. V roku 1999 tu triumfoval Eddie Irvine, v rokoch 2002 a 2003 Michael Schumacher.

Tím Ferrari bude mať aj tento víkend na svojich autách hashtagy na podporu Alexa Zanardiho #ForzaAlex, ako aj na podporu rozmanitosti v F1 #WeRaceAsOne.

Charles Leclerc
TASR-AP


„Po rušnom víkende sme si ledva vydýchli a už sa vraciame späť na trať. Tento faktor je samozrejme veľmi nezvyčajný, ale taká bude celá sezóna 2020,“
rozhovoril sa šéf tímu Ferrari Mattia Binotto.

„V prvom rade by som chcel poblahoželať predstaviteľom FIA, F1 a okruhu v Spielbergu k výsledku ich úsilia. Formula 1 sa stala prvým globálnym športom, ktorý sa vrátil do akcie po pandémii a každý, kto k tomu dopomohol, si zaslúži kredit. Nebola to ľahká úloha.“


Súťažný tím Ferrari zotrval v Spielbergu, no na základni v Maranelle a naplno pracuje na riešení problematických otázok, ktoré prvý víkend nastolil.

„Vieme, že sme zažili náročný štart sezóny a práve preto pracujeme naplno. Našim cieľom bolo priniesť viaceré novinky pre Maďarsko. Čas hrá proti nám, ale robíme naplno. To, že budeme súťažiť na rovnakej trati, nás tlačí k tomu, aby sme uviedli niektoré novinky už teraz. Rovnaká trať totiž umožní porovnanie a potvrdí prípadnú správnosť nášho smerovania,“
upozornil Binotto.

„Našim cieľom pre VC Štajerska bude dostať maximum z potenciálu auta a využiť každú príležitosť na maximalizáciu bodového zisku,“ pridal šéf Scudérie.

Sebastian Vettel
TASR-AP



Revanš za nevydarený štart sezóny plánuje na Red Bull Ringu Nemec Sebastian Vettel.

„Je to veľmi zvláštna sezóna. Štartujeme uprostred leta a teraz nás čakajú druhé preteky v rade na rovnakej trati. Pre mňa to znamená šancu napraviť poslednú nedeľu. Máme dostatok dát z auta a s nimi môžeme pracovať. Verím, že to bude užitočné a dôjde k zlepšeniu,“
zaželal si Vettel.Tak ako som vždy hovoril, toto je jeden z mojich obľúbených okruhov v kalendári. Je síce krátky, ale ponúka pekné zákruty scenéria rakúskych hôr je jednoducho fantastická.“

Spielberg musí mať po poslednom víkende rád aj Charles Leclerc, ktorý tu vydoloval v nedeľu pekné druhé miesto.

Je samozrejme zvláštne mať dva preteky na rovnakej trati. Bude to nezvyčajná skúsenosť. Obvykle využívame vlaňajšie dáta a v piatok sa snažíme nastaviť auto. Teraz to už pôjde automaticky. Jedine, že by bola trať mokrá,“ pousmial sa Leclerc.

„V nedeľu som si tu užil veľmi špeciálne a zábavné preteky. Mali sme kúsok šťastia, ktorý mi pomohol dostať sa na pódium. Zopakovať to nebude jednoduché. Určite to však skúsime,“
pridal Monačan.

Charles Leclerc
TASR-AP



Štatistiky Ferrari

Počet Grand Prix: 992
Sezóny v F1: 71
Debut: Monako 1950 (Alberto Ascari 2. miesto, Raymond Sommer 4. miesto, Luigi Villoresi nedokončil)
Víťazstvá: 238 (33.99%)
Pole positions: 228 (22.98%)
Najrýchlejšie kola: 254 (25.60%)
Pódiá: 771 (77.72%)


Štatistiky Ferrari v Spielbergu:


Grand Prix: 14
Debut: 1997 (Michael Schumacher 6. miesto, Eddie Irvine ned.)
Víťazstvá: 3 (21.43%)
Pole positions: 4 (28.57%)
Najrýchlejšie kolá: 3 (21,43%)
Pódiá: 15 (107,14%)

Čísla a fakty – VC Štajerska


0 – počet Grand prix s názvom Štajerská. Jedinou Grand prix Štajerska boli doposiaľ preteky cyklistov do 23 rokov.

2 – počet pretekov F1 s názvom regiónu. V oboch prípadoch však išlo o podujatia mimo šampionátu. VC Bugrungska vyhral v roku 1946 Francúz Jean-Pierre Wimille na Alfe Romeo. VC Natal vyhrali v rokoch 1961 a 1962 v Južnej Afrike piloti Lotusu Jim Clark a Trevor Taylor. Ferrari sa týchto pretekov nezúčastnilo.

8 – Počet okruhov, ktoré zorganizovali viaceré preteky pod inými názvami. V Baku sa uskutočnila VC Európy i Azerbajdžanu. Brands Hatch hostilo VC Európy i VC Veľkej Británie. V Dijone sa konala VC Francúzska i Švajčiarska. Imola hostila okrem VC Talianska i VC San Marína. Potom sme tu mali preteky VC Španielska i Európy v Jereze a Indianapolis bol domovom VC USA i 500 míľ. Na Nurburgringu sa dokonca konali VC Európy, Nemecka i Luxemburska.

42 – počet veľkých cien, ktoré sa konali iba raz. Okrem Štajerska sa iba raz konali preteky v Pescare (1957), Maroku (1958) a Dallase (1984).

63 – presne 62,939 sekúnd trvá odjazdenie kola v Spielbegu. Ide o štvrtý najmenší čas histórie F1. Pod minútu sa jazdili okruhy v Dijone, Indianapolise a tesne nad minútu mal okruh Kyalami.

Tento týždeň v histórii


7. júl 2002, Scuderia Ferrari získal svoje 56. double víťazstvo na okruhu v Silverstone. Postarali sa o to Michael Schumacher a Rubens Barrichello. Nemec v tejto sezóne totálne dominoval a titul si zabezpečil už na ďalších pretekoch v Magny-Cours.

8. júl 1990, Alain Prost vyhral VC Francúzska, pričom Ivana Capelliho z Marchu predbehol až v samotnom závere. Triumf Francúza bol stým víťazstvom Ferrari.

9. júl 1932, na autách Alfa Romeo sa prvýkrát objavil emblém vzpierajúceho sa čierneho koňa Scuderie Ferrari. Stalo sa tak počas 24-hodinových pretekov v Spa-Francorchamps, kde mal taliansky tím k dispozícii dve autá 8C 2300 MM. V jednom sa striedali Antonio Brivio s Eugeniom Sienom a v druhom Guido d’Ippolito a Piero Taruffi. Emblém schválila matka vojnového hrdinu Francesca Baraccu a tímu doniesol šťastie. Získal totiž prvé i druhé miesto.

10. júl 2011, počas neľahkej sezóny Ferrari vybojoval Fernando Alonso jediný triumf na okruhu v Silverstone. Pre Španiela išlo o šiesty triumf vo farbách Scuderie.

11. júl 2004, Michael Schumacher vyhral VC Veľkej Británie za volantom F2004. Išlo o jeho desiaty triumf z jedenástich štartov sezóny. Druhý bol Kimi Räikkonen z McLarenu, tretí Rubens Barrichello z Ferrari. Počas VC Belgicka si potom Schumacher vybojoval siedmy titul, piaty s Ferrari.

12. júl 1998, Michael Schumacher triumfoval v Silverstone. Dokázal to aj napriek trestu stop&go za predbiehanie pri žltých vlajkách.

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: Ferrari

Pozri viac

Vyberáme zo športu

Zábava z Fun rádia

Magazín

Pozri viac